Naptár

2017. Október
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
15
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy mindig időben értesüljön a fontos információkról!

Hírlevél

Kapcsolat

OM 035 199

1222 Budapest, Pannónia u. 50.(a postacím is egyben)

Tel. és Fax: +36(1)226-6686 


1222 Budapest, Dévény u. 62.
Tel. és Fax: +36(1)424-5108

Igazgató:
Vitéz Gyula
+36(1)226-6686      +36(30)798-9683

Igazgató helyettesek:
Körmendiné Kóber Judit
Forgóné Ollári Zsuzsanna

Iskolatitkár:
Vatai Gabriella

Gazdasági ügyintéző:
Gellért Jánosné

Iskolánk elektronikus levélcíme:
hermanisk@hawk.hu

Főoldal

2016.04.10 21:21
Digitális Témahét

Forgóné Ollári Zsuzsanna

A Digitális Témahét eseményei a 3. a osztályban

Lovagi játékok

Nagy volt az öröm, amikor megtudták a tanulók, hogy behozhatják az iskolába a számítástechnikai eszközeiket. Meglepődve fogadták, hogy ezekkel fogunk tanulni. Hálás vagyok a szülőknek, hogy engedélyezték az eszközök behozatalát.

Osztályunkban a padok elhelyezése is a rendszeres csoportmunkáról árulkodik. A gyerekek szívesen dolgoznak együtt. Most, a témahét keretén belül is sok csoportmunka volt. Közös feladatok erősítették az együttműködési készségeiket. Együtt kellett tervezniük, egyeztetniük minden csoporttag ötletét, és megvalósítani a feladatokat. Jó volt látni a csoportok egymáshoz való viszonyát is. Természetes volt számukra, hogy anyagot, tanácsot adnak egymásnak, és akár a másik csoportnak is besegítenek. Várépítéskor két csoport összeolvadt a munkához.

Amikor értékelniük kellett egymás munkáját, igazán pozitívak voltak, átgondolt és hasznos ötleteket adtak egymásnak.

A vár építésére szánt idő kevésnek bizonyult, ezért délutánonként lehetőséget kaptak a folytatásra.

Ismereteket szereztek Mátyás királyról és koráról, az akkori életről, a királyi udvarról. Megismerték a mesék és a mondák közötti különbségeket.

Digitális íráskészségük fejlődni kezdett. Az eszközöket kevesen ismerték jól, a gyerekek többsége eddig csak játékra és zenehallgatásra használta.

Koruk miatt inkább előre elkészített szöveg- és képgyűjteményt használtunk, amit az osztály közös email címére küldtem, ezt szabadon használhatták. Így elkerültük az internethasználat veszélyeit.

Nagyon tetszettek a használt programok, és állíthatom, a diákoknak is. Több alkalmazást sikerült megismertetni, használtatni velük. (Linoit, Bubbl, Tagul, Crossword Maker, Kahoot!, Publisher, Smilebox)

Rengeteg szófelhő készült, keresztrejtvény, gondolattérkép, sőt névjegy és meghívó is született. A hét végére volt olyan kisgyerek, aki sikeresen próbálkozott kvíz készítésével is. Megvalósult a tehetséggondozás, hiszen esténként is kaptam az újabb munkákat email-en.

Újdonság volt a folyamatos értékelésre bevezetett ClassDojo alkalmazás. Örömmel gyűjtötték a pontokat egyénileg és csoportosan is. Folyamatosan motiváltak voltak minden feladatban. Ezt a pontozást megtartjuk, ezentúl is használjuk.

A sikeres hetet lovaggá avatással zártuk. Álljon itt végezetül egyik tanulónk ötlete: „Ne témahét legyen, hanem témahónap!”

Bezerédy Erzsébet

„Tavaszi szél” az 5. osztályban

 

Április első hetében az 5.-esek is csatlakoztak a hazánkban idén először megrendezésre kerülő Digitális Témahéthez.

A gyerekek nagy örömmel és izgatottan várták a rájuk váró új feladatokat, hiszen ilyen projektmunkában ők még nem vettek részt.

Ezen a héten 14 órában dolgoztak a diákok párokba rendeződve a „küldetés teljesítésén”, számítógép segítségével.

A „Tavaszi szél” projekt keretén belül hazánk folyó-, ásvány-, gyógy- és termálvizeivel ismerkedhettek meg a gyerekek. Az új ismeretanyagot, új digitális technikák segítségével sajátíthatták el, majd az elkészült feladatokat rögzítették egy haladási naplóban.

A projekthetet Adél néni természetismeret órája nyitotta meg, ahol a gyerekek Igaz-hamis kérdésekkel hangolódtak rá a hétre. A feladatokhoz az internetes forrásokat is jelölni kellett. A legnagyobb érdeklődést a Kahoot! kvízkészítő program bemutatása váltotta ki, nemcsak ezen az órán, hanem egész héten is. A gyerekek izgatottan válaszoltak Adél néni kvíz kérdéseire, majd rögtön tudni szerették volna, hogyan lehet ilyet készíteni. A héten rengeteg érdekes, hasznos kvíz feladatsor született, különböző témákban, melyek segítségével játszva szereztek fontos információkat a tanulók.

Magyar órán egy képzeletbeli dunai hajóútról írtak képes élmény beszámolót a párok. Ahhoz, hogy ezt a feladatot meg tudják oldani, menetrendet kellett keresniük, kiválasztani az úti célt, jegyárakat kerestek, majd ezeket az adatokat rögzítették a küldetés naplójában.

Informatika órán Dani bácsival a hétfőn elkezdett Hajózási küldetéshez készítettek egy térképet a Google Saját Térkép programjával. A gyerekek nagyon élvezték, tetszett nekik, hogy lehet színes kis ikonokat választani az egyes pontokhoz. Mindenki szépen dolgozott, és a többség gyorsan is haladt. Bejelölték a Dunán megtett utat, a nagyobb városokat, amelyeket érintettek a képzeletbeli út során. Voltak párok, akik még a Dunán átívelő hidakat is megjelölték az elkészített térképen.

Angol órán a héten szerzett lexikális tudást alkalmazva, keresztrejtvényeket hoztak létre a gyerekek Timi néni és a teacherscorner.net segítségével, természetesen angolul. Ének órán virtuális zongorán mindenki előadhatta a Tavaszi szél kezdetű dalt a www.thevirtualpiano.com segítségével. A www.noteflight.com felhasználásával kottát is írtak a tanulók.

Csütörtökön Adél néni megtanította az osztályt szófelhőt készíteni a Tagul programmal. A gyerekek lelkesen válogatták ki a héten megtanult fogalmakat, majd a szófelhő formájának kiválasztása okozta a legnagyobb izgalmat.

A héten a gyerekek megtanultak PowerPointos beszámolót készíteni. Hazánk gyógy- és termálvizeit mutatták be ennek a számítógépes programnak a segítségével.

Anita nénivel újabb kvíz feladatok készültek.

Pénteken Veronika néni irányításával a hétfőn elkezdett dunai hajóút költségeit számolták ki a csoportok. Megtanultak forintot átváltani euróra, illetve hajózási sebességet, megtett utat számolni.


A hét végére fantasztikus munkák születtek, amelyeken nagy lelkesedéssel dolgoztak az ötödikesek. A héten mi pedagógusok is rácsodálkoztunk, hogy mennyire ügyesen tudnak ilyen komoly munkában is helytállni a tanítványaink.

Bertalanné Fodor Katalin

Honlap készítés