Facebookoldalunk

V

Kapcsolat

OM 035 199

1222 Budapest, Pannónia u. 50.(a postacím is egyben)

Tel. és Fax: +36(1)226-6686

1222 Budapest, Dévény u. 62.
Tel. és Fax: +36(1)424-5108

Főoldal
2015.08.31 15:05

Kézműves tábor 2015.

Tábori beszámoló 2015. június 29 - július 4.

Idei táborunk az iskola 20. kézműves tábora volt. Helyszínének Mindszentkálla települést választottukA Balaton-felvidéki Nemzeti Parkhoz tartozó Káli-medence egyedülálló természetvédelmi terület. Észak-nyugati részén, a Kopasz-hegy keleti lábánál fekvő kis helységnek 300 lakosa van. A Káli Turistaház erdei iskolaként és néphagyományőrző táborként működik.

A táborban 25 gyermek vett részt. A 18 lány és a 7 fiú közül 4 elsős, 4 másodikos, 10 harmadikos, 4 negyedikes és 3 ötödikes korú volt.

A jó időjárást kihasználva hét közben és a hazautazás előtt is strandoltunk a közeli Balatonban. A hét közepén ránk törő kánikula miatt két tervezett kirándulásról lemondtunk, de azt hiszem, ezt nem bánták a gyerekek.

A sors úgy hozta, hogy a hét nagyobbik részében velünk egy időben táborozott egy állami gondozott gyerekekből álló csoport is. Ők idősebbek a mieinknél, többségük értelmi fogyatékkal élő. Ez a körülmény alkalmat nyújtott a gyerekek toleranciára nevelésére. Megértették, hogyan kell ebben a helyzetben viselkedni, fegyelmezettek, érdeklődőek és elnézőek voltak velük, nagyon hamar meg is barátkoztak néhánnyal közülük. Köszönhető ez a kiváló pedagógus táborvezetőnek is, aki úgy alakította a közös programokat, hogy mindkét csoport tagjai jól érezzék magukat. Gyerekeink végig vidámak, és nagyon aktívak voltak. Bárhová mentünk, mindenütt megdicsérték őket. A nagyobbak sok mindenben segítették a kicsiket. A csapatból tizenketten már voltak az iskolai kézműves táborban, és most először fordult elő, hogy tizenhárman itt táboroztak életükben először.  A szobákba sikerült közel egykorú gyerekeket összehozni, így nem volt köztük konfliktus, este is nyugodtan aludtak el.

Ellátásunkról a tábor dolgozói - naponta négyszer - saját éttermükben, a helyszínen főzött ételekkel gondoskodtak. Az étkek bőségesek, ízletesek, a gyerekek ízlésének megfelelőek voltak.

A tábornak nagy udvara van, kész gyerekparadicsom. Található benne óriás sakk, csocsó, pingpongasztal, focipálya, minigolf-pálya, homokozó, csúszda, hinta, trambulin, óriás fa mászóka és persze nagy terület a játékhoz.

A kézműves foglalkozásokat részben Lajos bácsi, a táborvezető, másrészt egy konyhán dolgozó hölgy, illetve mi vezettük. A gyerekek szinte korlátlan ideig dolgozhattak, ahogy kedvük tartotta.

Rita néninek köszönhetően a táborban töltött időről, a gyerekek tevékenységeiről a szülők minden nap tájékoztatást kaptak email-ben az aznap készített fotókkal együtt.

Programjaink:

1. nap, hétfő: Terveink szerint fürödtünk volna a Balatonban, de az előző heti lehűlés után a hideg víz helyett a hideg fagyit választottuk Balatonalmádiban. A pihenő után Zánkán felvettük Dudás Zsófit, majd hamar megérkeztünk a táborba. A szállás elfoglalása után megebédeltünk, majd meghallgattuk a tábor házirendjét. Délután kürtőskalácsot és langallót sütöttünk. Vacsora után karaoke parti, közös éneklés és dalfelismerő verseny volt a másik csoporttal közösen. Ez megadta az egész hét alaphangulatát.

Kürtőskalács tekerés                                          Közös éneklés

2. nap, kedd: Reggeli után kirándultunk a Kőtengerhez. A hosszú gyaloglást a nagy melegben is jól bírták a gyerekek, és nagyon élvezték a köveken való mászást, és a nem csak nevében ingó ingókövön való billegést. A geoláda keresésben Alexa és Ákos voltak a legügyesebbek. Délután érdekes technikával, gyöngyragasztással készítettünk képeslapot, amit aztán mindenki megírt, és később postán feladtuk a szülőknek. Vacsora után batikoltunk. Sokan még nem találkoztak ezzel a technikával, így nagyon érdeklődtek iránta. Volt, aki nem csak a pólóját, hanem a fehér nadrágját és a zokniját is befestette.

Az ingókövek                                              A geoláda megtalálói

Balaton-képeslap gyöngyragasztással                                  Batikolás

3. nap, szerda: A napot megint kirándulással kezdtük: Salföldre utaztunk, ahol a majorban őshonos háziállatokkal ismerkedtünk, majd minden gyerek lovagolhatott. A majorból egy darabon lovaskocsiztunk, majd továbbgyalogoltunk a pálos kolostorhoz, ahol Lajos bácsi és segítője már várt minket az ebéddel. A romok között számháborúztunk, amit a harmadik forduló után is alig akartak abbahagyni a gyerekek. Nagyon elfáradtak, mire visszagyalogoltunk a faluig, ahova Lajos bácsi értünk jött mikrobusszal. A táborba való visszaérkezés után a gyertyamártásnál már senki nem volt fáradt.

Lovaglás Salföldön                                            Lovaskocsizás

Számháború a pálos kolostor romjai között                          Gyertyamártás

4. nap, csütörtök: Reggeli után végre: irány a Balaton! Két csoportban vittek le minket busszal Ábrahámhegyre, ahol délutánig élveztük a pancsolást, a homokot, a játékot és a fagyizást.  Az ebédet megint a szabadban kaptuk. Vacsorára értünk vissza a táborba, ami után „gyöngyfát” és más díszeket készítettünk gyöngyből.  A másnapi tábortűzre már többen készültek.

Balaton-parti iszap-wellness                                        Gyöngyfák és díszek

5. nap, péntek: Reggeli után indult a „falu-rally”, vagyis a faluportya, hogy egy kicsit jobban megismerjük azt a helyet, ahol táborozunk. Öt csoportba osztottuk be a gyerekeket, akik a feladatlappal és a térképpel önállóan sétáltak végig a falun, és próbálták a kérdésekre a válaszokat megtudni. Ebéd előtt még jutott idő kézműveskedésre, az ügyesebbek szőttek, illetve teatasak-képet készítettünk. Délután befejeztük a megkezdett munkát, majd az egy hét alatt elmondott, látott, megtapasztalt ismeretekkel kapcsolatban összeállított totót töltöttek ki a gyerekek.

Falu-portya                                                                         Szövés

Teatasak képek

A legnagyobb izgalommal mégis mindenki a tábortüzet és a bátorságpróbát várta. Kreatív, ötletes műsorokkal készültek, sokat énekeltünk, végül mindenki kapott egy jutalomcsokit valamiért, akár első táborozóként, akár azért, mert a legtöbbet segített. Kicsit már búcsúztunk a tábortól. A bátorságpróba izgalmasra sikerült, néhányan tényleg megijedtek egy kicsit, de utána a csillagos égbolt látványa és a csillagképek bemutatása Lajos bácsi segítségével megnyugtatott mindenkit.

Mesejáték előadás                                                             Tábortűz

6. nap, szombat: Reggeli után összepakoltunk, a nagy csomagokat a táborban hagyva újra lementünk az ábrahámhegyi strandra. Sok fürdés, ebéd és fagyizás után jött értünk a busz, és indultunk haza.

Hazafelé...

A gyerekek kivétel nélkül azt mondták, hogy a tábor nagyon jó volt, szívesen jönnének jövőre is. Ezt a szülők visszajelzései is alátámasztják.

Séráné D. Margit

Barberné L. Rita

A tábor képei iskolánk fotóalbumában